Den lediga dagen

Det känns jättekonstigt att vara ledig. Helt ärligt! Men jag hade glömt en detalj: att stänga av väckarklockan.. Men jag kunde somna om igen, och vaknade då vid kvart i åtta, en riktig sovmorgon med andra ord!

Jag hade tvättstugan på fm, passade på att tvätta handdukar och sängkläder. Jag har tvätttid imorgon också, så då blir det kläderna som åker i.

Jag pratade med den bästa Jossan i telefon idag också, det är så skönt att prata med någon som står med båda fötterna på jorden och förstår båda världarna och kan komma med tips och råd inför min och Becks "till-skolning" i den klassiska körningen. Hon gör även ringblomssalvor, läppcerat och driver hästentrepenad, "Gunnilbo Häst & Handkraft", som jag varmt kan rekommendera!

Dagens tömkörning blev väldigt lyckad, från att tidigare ha legat lite i "komfortzonen" så utmanade vi, och diskuterade stundtals. Han är lite starkare i ena sidan, och är då svårare att ställa och forma i vänster varv. Så det handlar ju om att försöka stärka den svagare sidan, vi jobbade vidare på förra veckans upplägg - sidvärtsrörelser, övergångar och voltarbete. Oftast är det ganska bra att rensa luften lite, precis som vi diskuterade- för efter det, gick han så himla bra! När jag är med och parerar, är tydlig med vad jag vill och vart jag vill - så blir det rätt. Så summa kardemumma blev det ett riktigt bra pass där han jobbade på bra, jag blev kvickare i hjälperna och han lär mig så mycket varje gång! Nu längtar jag tills tömkörningslektionen för Bosse på onsdag för att få mera hjälp.

Imorgon ska han få skritta ut, på hårdare underlag, grusvägarna och asfalt, så att han får en chans att återhämta kroppen lite, och variera underlaget från dagens ridhusvistelse. Nu laddar jag upp med lite soffhäng inför kvällens halloweenfest med ett gäng härliga människor! Men först- städa..!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0