Övergående misstycke

Jag måste erkänna, att efter att ha kört tre hästar i inkörningsvagnen idag, så börjar jag faktiskt tycka att den är helt okej att köra. Och då menar jag okej, att min ovilja har minskat - inte att jag tycker om den! Rarino, Beck och Lambi har fått gå i den idag. 

Beck fick gå på tur med Anna, Elin och Solveig ridandes med. Det var riktigt roligt, och Beck verkade tycka likadant. Egentligen skulle han ju ha harvat, men det var lektioner där när jag skulle dit, så det gick inte så bra kan man säga! 

Ikväll har jag legat och läst igenom körningens tävlingsreglemente. Intressant och lärorikt, samt förvånansvärt lättförståeligt för en gröngöling som jag ändå är. 56 A4 senare var jag i hamn. Ska jag nu ge mig in i den här branschen, så är det lika bra att göra det ordentligt, här ska ingenting göras halvdant! 



Jag har skrivit en lista över saker som jag behöver köpa också, så att en del kan jag ju önska mig i julklapp, och en del köpa själv. Jag har sett ut ett par handskar jag ska köpa som tävlingshandskar iallafall, som jag har blivit rekommenderad - bruna Roeckl handskar. Sen ska jag beta av den listan allt eftersom, men det är mycket. 

Det blir att finstudera TR V - Körning, läsa litteraturen, införskaffa utrustning, se videos från tävlingar och sist men inte minst - träna, träna och träna!

Motiverad och inspirerad! (Kan man bli annat av att umgås med och se Marie köra hela dagarna?) 

Godnatt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0