händerna upp i luften?

..eller i tömmarna? Anledningen till den fantastiska förmågan (eller oförmågan) till uppdatering kan jag hänvisa till min förkylning. Jag är helt knäckt, av att inte kunna andas ordentligt- trots nässpray! Jag kan lova att det har blivit både en och flera bonna-snytningar idag. Vem bryr sig? Inte jag iallafall, jag försöker ju vara lite diskret åtminstonde..
 
Förkylning som ursäkt? När man bara ligger i sängen, tar det lugnt och kurerar sig med film och varmt att dricka.. Tar en varm dusch, tycker synd om sig själv, lite Grinchen-style. Ja, varför har jag inte haft tid att uppdatera? Jo just det, jag missade typ alla punkter. Varför ligga inne när man kan vara ute och köra häst? Jag har bäddat in mig i Flyinge-ländtäcket, sen ut på tur. Inte så bra för förkylningen kanske (som jag har förnekat tills idag, när jag verkligen inte kunde undgå den.. Kvällarna har jag bara däckat i soffan helt enkelt.
 
Nog med klagomål. Eller klagomål? Konstaterande av fakta kanske är mer korrekt. Tolka det hur ni vill! (för det gör ni ju iallafall, eller hur?)
 
Ännu en härlig vecka som stipendiat är till ända, en vecka av ännu mera lärdomar, upplevelser, skratt och tokigheter.
 
Jag har fått köra guldhästen Justin hela veckan, förutom att han är fantastiskt vacker, så är han nog tamejtusan den svåraste häst jag någonsin kört. Men så rolig, ack så rolig. Han verkar uppskatta mitt sällskap också, stundtals. Jag kommer ihåg första gången jag körde honom, när jag utbrast till Marie "Jävlar, här var det full fräs under fötterna!" Inte klokt egentligen! Men jag är så tacksam, jag trodde verkligen aldrig att jag skulle få köra och än mindre klara av denna häst. (okej, definiera "klara av" - men i detta fallet, ta sig tillbaka både kusk och häst på samma gång) Han är alert, pigg, kvick, rörlig, ja.. ni hör ju. Jag var halvt nervös när jag var hemma på lunchen och visste att jag skulle få köra honom. Malin bara skrattade åt mig. Men det gick nog bra, eftersom jag har fått fortsätta. Det här är alltså Maries häst, som hon tävlat en del med, bland annat SM- så det är ingen dålig kille!
 
Såld på denna häst? Ja, lite kanske.. det räcker ju med att titta på honom!
 
Det har även varit tömkörningskadriljträning (konstigt ord för övrigt..)
 
Gymnasieelever ska ha lektion, de fina skolhästarna ställer snällt upp!
 
Nej, nu får det vara nog för ikväll. En dusch, sen ska jag krypa ner i min varma säng,
med vänlig hälsning täppt i näsan med rinnande ögon - ett vandrande lik.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0