App-letande

Jag håller på att leta träningsappar, för att kunna använda vid körning. Så här ser reglerna ut för tävling;




Det jag kommer att starta i, är debutantklass, vilken är den första och lägsta klassen. Utifrån denna mall kan jag se vilket tempo det gäller i den klassen och på vilken sträcka, och lägga upp träningspassen efter det. 

En träningsapp är ju perfekt, för då finns rundorna sparade, sen kan man se distans, tempo, högsta medelhastighet och lägsta medelhastighet. Dessutom är det ju otroligt bra träning för att lära känna sin häst och dess tempo. Framförallt är det skritt-tempot som jag är intresserad av, och i mitt fall kommer det att behöva ligga på 6km/h om jag utläser mallen rätt. Men även de andra sträckorna är ju intressanta, i debutantklass får man bara trava, inte galoppera. Men man kör på idealtid, med en minimi- och maxtid, som man bör hålla sig inom för att undvika straffpoäng. 

Lördagsnöje på högsta nivå! 


Kommentarer
Emma

Borde det inte kunna funka med någon liknande Runkeeper? Då får du ju sträcka/tid/tempo. Iofs kanske besvärligt om du vill dela upp sträckorna, vet inte om det går i Runkeeper. Du skulle haft en gps klocka ;-) Skitsmidig, där kan man programera sträckor o tempo å se hur man ligger till i jämförelse osv!
Hoppas du hittar något som funkar!

2013-11-30 @ 21:28:25
URL: http://ulay.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0