en sån dag

Idag har varit en sån där dag, när jag har fått göra precis vad jag vill och när. Helt okej för en system-människa som jag! Efter en rolig kväll/natt så vaknade jag vid halv 10, käkade frukost och snackade skit med lite övrigt folk som sov över. Slappade i soffan och kollade tv tills efter lunch, då jag gick till stallet och gjorde lite nytta.
 
Idag blev det en lång skritt-tur för Beck, han skrittade på i ett bra tempo hela vägen, vi hittade till och med en skogsstig på ca 400m = LYCKA! Beck klev på och frustade nöjt och jag satt med mitt värsta fånflin i vanlig ordning. Det blåste (inte helt otippat, då det är Skåne vi pratar om!) så ibland hade vi motvind, ibland medvind men oftast sidvind. Inne i skogen var det bäst, där var det vindstilla. Och som inte helt otippat, så red jag i regnstället, för att jag trodde att det skulle bli regn. Men bara för att jag tog på mig det så blev det inget regn, utan solen sken istället igenom på sina ställen. Därefter så pysslade jag om honom, friserade lite bakom öronen och mätte ut mått för bröstsele. Det var inte helt lätt, att med bara två armar lyckas mäta från ena sidan bogen till andra sidan.. Men det är ju då man har så bra nytta av hippologerna, som kunde hålla ett finger på snöret! Så, hittills vet jag bara om ett mått som blev fel, jag kopplade inte in hjärnkontoret helt enkelt!
 
Därefter blev det tvsoffan igen, tränade och därefter middag. Nu sitter jag mest och suktar över olika bröstselar på internet och lyssnar på musik. Inte tokigt för en söndag!
 
 
Nu har han börjat sätta lite mera päls, vintern är på g! eller förlåt.. "vintern" ska det ju snarare vara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0