Onödigt bra dag!

Humöret är på topp då hästarna levererar bättre än någonsin! Riktigt roligt. Hästarna som har fått gå idag är Rarino, Lambi, Beck och Balzac.

Beck fick gå på en längre tur idag, med mycket skritt och lite jogg. Han var pigg och glad, vi mötte lastbilar, hästar, brunnslock och annat läskigt, som till råga på allt inte alls var läskigt. Eller jo, en häst med reflexländtäcke som travade iväg snett framför på en annan väg, det var mycket märkligt.

Jag gillar struktur, system och rutiner. Nu ska det göras ett schema för Beck och mig, hur träningen ska optimeras på bästa sätt. Marie och jag diskuterade det häromdagen och kom fram till olika steg i denna satsning. I början, nu under igångsättningen är det fokus på kondition, och styrka i kombination med lite lösgörande arbete. Jag har svårt att få en vecka att räcka till, men å ena sidan - jag kan ju lika gärna tänka i tio-dagarsintervall, eller fjorton? Det tåls att tänkas på, men idén är kläckt, och nu ska jag bara hitta ett system också!

Det är bra roligt. November blir en bra månad, det känner jag på mig! Och det ska jag göra den till också :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0