Tömkörningspass

Då det dagen till ära passade på att ösregna, så blev dagens träning med Becke tömkörning. Ett bra pass att starta upp efter helgens vila, samt en liten formcheck, för att se om vi är på väg åt rätt håll.

Jag hade en plan med passet, som jag följde till största del. Med Elisabet på ena axeln, Bosse på andra axeln och Anna-Caisa som drog i hjälmen åt mig, så lyckades vi förvånansvärt bra. Beck var pigg och glad, ambitiös till tusen i vanlig ordning.

Han fick till en början bara skritta ett par varv på fri töm, och jag drev på honom så han verkligen skrittade igång genom hela kroppen. Därefter plockade jag upp honom efter hand och växlade lite böjda och raka spår, för att sedan lägga in sidvärtsrörelser, in och ut från spåret. Han var helt med på noterna, ställde igenom och behöll den goda energin han hade i början. I travarbetet fick han värma upp växelvis på volt och raka spår, i något övertempo. Men då kommer han igång riktigt bra, och fortsatte att växla sidvärtsrörelser och volter, då jag hade enormt mycket nytta av att bibehålla ställningen från skänkelvikningen in på volten, och jobba från det utgångsläget.

Hela tiden hörde jag kommentarer från EO, BJ och A-CL. "Sträck på dig, stå mer stilla, rikta in dig mer på bogen, tydligare kontakt, noga med eftergiften, mera energi och aktivitet" osv.. Fantastiskt bra! Och nej, jag har aldrig påstått att jag är normal - tänk på det!

Därefter tömkörde jag Lambi bland annat, som fick sig ett gymnastiserande pass med rund, lång och låg med tempoväxlingar. Riktigt härlig känsla, han är duktig den gamle professorn!

Blöt och kall, ändrades fort till blöt men varm när jag kom hem - duschen är bra ibland! Nu är det bara att ladda om inför en ny dag imorgon, det ska bli roligt!

/har fortfarande inte städat...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0