när minnet levererar och sviker

När jag precis hade kommit igång att skriva igen, ja då sviker mitt mobila internet mig och säger att "du har förbrukat din datamängd för den här månaden.." suck! Men nu, ny månad och ny datamängd att surfa slut på!
 
I helgen som gick så tävlade jag Lamborghini och Isfajh, på Skånska Körsällskapets tävling. Det var Lätt Svenskt Dressyrprogram nummer 3, LB. Lambi är ju en härlig läromästare som kan allt, men det är inte alltid en fördel då han nästan är för känslig och jag är för klantig. Men inne på banan så tappade han bjudningen, och jag tordes inte gå på med pisken som drivning för att om han börjar galoppera (stor risk) så slutar han inte galoppera. Så det blev en dressyruppvisning av det extremt tråkiga slaget, lite loj, låg och ostadig i formen. Men, snäll som han är så gjorde vi alla delar ändå och lyckades helt okej ta oss runt på 56 straff.
 
Vad det gäller precisionen, så första rundan blev det katastrof! Jag kollade inte på banan, och hade honom fortfarande inte riktigt framme, utan han blev loj och vinglig. Den andra rundan blev SÅ mycket bättre, då sökte jag nästa hinder och kollade inte på hästen lika mycket, så det var en klar förbättring!
 
Jag ska lägga upp lite bilder från tävlingen här någon dag.
Nu är det sängdags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0