Typiskt Skåneväder

Precis som rubriken lyder, idag har det varit typiskt Skåneväder, iallafall om man ska tro de som faktiskt har levt i den här änden avv landet. Det har regnat i alla de former, men mest på tvären i kombination med en saftig blåst. Vad gör man då? Jo, vi var så hurtiga och ute i regnet iallafall!
 
Vi var ute i busvädret med Rarino imorse, en strålande duktig gosse. Vi spände för och körde iväg bland lastbilar, transporter och annat, ut på Warren Hastings en runda och sen hem igen och spände ifrån. Han står så lugnt och fint nu, och är verkligen lyhörd på människorna runt ikring honom. Mycket roligt när arbete ger resultat!
 
Nästa pass blev Bonneville, en av mina favoriter! Jag körde Granelundsrundan, och hade precis som förra gången, fokus på att inte bli stum och stark i handen, aktiv och rörlig hela tiden så att han inte fick tillfälle att bita sig fast. Mycket träning på tempo, att ha ett lugnt tempo där han hinner med sin stora kropp och får värma upp den ordentligt. Efter ca 25min uppvärmning, så mjuknade han och var så väldigt trevlig att köra. Jag vågar till och med påstå att han var i det närmaste rak, då jag fick ett jämnt stöd i båda tömmarna - den ni!
 
På lunchen skulle jag blåsa iväg och hämta mitt bankomatkort, och minsann, det hade kommit. Jag passade på att handla lite, och när jag skulle åka därifrån så nej.. det gick inte! Bilen startade inte! I förtvivlan ringde jag till pappa och fick råd, tur att det finns någon som är bra på bilar! (dock lite för långt härifrån..) En gubbe hjälpte mig att hjälpstarta, så att jag kom mig hem iallafall. Tack gode gud för det!
 
Med bil-händelsen i bagaget så var jag inte på något strålande humör när jag kom till stallet. Marie frågade om jag skulle köra Beck, men jag svarade "Nej, det är ingen idé när jag är på detta humöret." Så vi gick till Täckta Banan istället, så fick han springa där. Och sprang, det gjorde han minsann! Jag trodde att jag skulle behöva jaga honom runt, men han sysselsatte sig själv i en kvart med att trava och galoppera runt. Helt fantastisk är han. Gissa om humöret blev bättre? Mycket!
 
Avslutade dagen med att köra Marabou i ösregnet, och ge selen en massa rengöring och infettning efteråt, tvättade skydden och rensade på min selvagn. Det blev så bra, så bra!
 
Nu har jag mest lagat mat, i sisådär två timmar. Men nu har jag mat för hela veckan - riktigt bra! Annars blir det inte av, om jag inte gör storkok och matlådor.
 
Ikväll är det 2½ men, Kvällen är räddad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0