Hästig dag med fölauktion

Dagen till ära hade jag till och med sovmorgon! Sen att jag vaknade klockan 6 i vanlig ordning, det var ju en annan sak! Tog en lugn morgon, sen gick jag till stallet bland alla djur och kreatur- ASVH hade evenemang, och det var Breeders för fälttävlanshästar, så dressyren gick då.

Tidig morgondressyr, fälttävlanshästarna på kastanjegården.

Jag körde Jesper en runda inför morgondagens träning, och det gick allt annat än bra. Helt ärligt alltså, jag vet inte riktigt vad jag gör för fel. Men något är det, så jag pratade med Marie nu sen och funderade lite. Vi får se hur han är imorgon helt enkelt, förhoppningsvis aningen bättre än dagen iallafall. Något konstigt gör jag, för när jag inte kan sakta ner/bromsa/få fart/svänga/styra, så är det rätt taskigt läge. Det är typ väldigt elementära saker, även kallat grundkörning. Men jag sabbade det totalt, så, det är bara att jobba på! Det är när man stöter på problem som man kan utvecklas! Tvättade av Jesper, tog hand om utrustningen och klappade lite på övriga djur.

Gick hem och åt lunch, därefter begav jag mig till Gårdala, där jag har hand om tre stycken hästar nu under fre-sön, i vanliga fall har jag bara två. Fixade i ordning allt, och blev rakt svettig av att göra det - då känns det att kroppen är inte helt hundra på grund av förkylningen! Hem och duscha, innan Solveig och jag gick till Stora Ridhuset och bänkade oss för Elitfölauktion! Det var mycket intressant att se, och dessutom fick jag ju träffa Jocke, en av de fantastiska framtidsspanarna, som visade hästar via Unga Uppfödare - vilket han gjorde med den äran! Det var en trevlig tillställning, med inte så höga priser dock. Den dyraste gick för 160 000, motför förra årets låg på 300 000 någonting har jag för mig!

Eftersom hästarna aldrig var stilla så var det svårt att ta kort, men det var fina och rörliga föl överlag!

Vi gick hem och slöade lite, sen kom Malin och så hämtade vi pizza och kollade på körslaget. Helt okej lördagskväll kan man säga! Dock har jag en bula och är väldigt blå om ena foten, då jag råkade ramla i trappan i ridhuset (otippat att jag gör mig illa..) så jag hoppas att det bara är stukning och inte något allvarligare, för det gör väldigt ont. Plus att det är min skadade fot, så att det var ju lite onödigt kan jag tycka!

Nu är det sängläge och jag är taggad för träning imorgon förmiddag! Sen ska jag fixa de tre hästarna, förhoppningsvis hinna en sväng till Lund och även kolla något på Breeders. Och tvätta lite kanske. Och städa.. Fullt ös, medvetslös! Det är lika bra det!

Godernatter!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0