Parkörningslektion

De som har lektioner här på Flyinge är dels Marie, men även Fredrik Persson (fyrspannskusk) som bara bor en bit härifrån. Nu var han borta idag, på hans lektion med gymnasietreorna, så Marie vikarierade på denna. De håller just nu på med att köra par, så det var dagens lektion också.

Vi tog två par, för de var 7st elever. Marie hade det svarta paret- Bonnie och Clyde, jag hade det vita- Nottingham och Ohio. Eleverna fick turas om att köra, men vi rymdes alla på vagnarna, så vi åkte ut en runda.

Det är fantastiskt roligt att instruera, få dela med sig av den kunskap jag har och utbyta åsikter/funderingar med mera. Att därefter reflektera med Marie, gav ännu mera och en analys är alltid bra.

Därefter gav vi oss ut med Druva i vagnen, och jag knatade på med Rarino bakefter, för miljöträningens skull. Inte bara för att se och höra vagnen, utan också för att komma ut och se nya miljöer, så att inte det kommer som en chock när han sen ska börja köras utanför banan. Han skötte sig strålande, men det var många nya intryck och upplevelser. Han var helt slut när vi kom tillbaka- så nyttigt med den mentala tröttheten! Sen lindade jag Lambis ben, Marie putsade av selen och sen var dagen slut.

Vart tar dagarna vägen? Roligt har jag iallafall, det är en sak som är säker!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0