veckans lärdom

Denna veckan har tydligen inte blogg.se-appen publicerat de inlägg jag skrivit. Kris och katastrof! (Okej, så illa är det inte, men lite bitter blir jag allt)
 
Iallafall, veckan som gått har likt de övriga varit väldigt bra. Det har varit strålande höstväder, med mer eller mindre kaos på anläggningen då Flyinge Hästcentrum numera görs om till Flyinge Partycentrum, om jag förstår snacket rätt. Folk är i extas, och väntar på den händelserikaste festveckan på året, det vill säga Breeders. Det slås upp partytält, en massa läktare i ridhusen (mera läktare..) och området inhängnas med gallergrindar. Det måste vara stort detta? Vi har iallafall tagit det hela med ro, försökt undvika att bli överkörda av alla maskiner som är ute och kör material och byggnadsställningar, ta alternativa vägar där de stängt av osv. Inte helt lätt, men det här är tydligen bara början, nästa vecka är det tydligen K A O S. Alla ridhus är upptagna, vi får inte köra upp mot anläggningen, folk och hästar överallt.

Jag skulle ljuga om jag säger att det inte ska bli skönt att åka till RS i helgen, med tanke på allt här. Samtidigt som det vore roligt att se finalerna, men festerna kan jag vara utan alla gånger. Jag får ju umgås med fantastiskt trevligt folk och fina hästar istället!
 
I veckan rev jag också min första kona på en lektion. (River man fler än tre så måste man bjuda på fika- vilket jag gjorde) Hästarna har varit helt fantastiskt fina, och framförallt Rarino har tagit stora steg in i körhästens värld. Nu har vi kommit utanför täckta banans skyddade värld och börjat köra på galoppbanan, vilket han sköter med bravur!
 
Jag ska försöka fixa in lite bilder senare, från veckan som gått. Men än så länge - ha en fin helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0